TV, telefoon en internet op de locaties van Pieter van Foreest

Geplaatst op: 27 Maart 2023

TV, telefoon en internet zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. Dit geldt ook binnen de locaties van Pieter van Foreest. Rondom deze diensten gaat het één en ander veranderen. We lichten dit onderstaand graag aan u toe 

Achtergrond
Er is door de jaren heen veel veranderd op het gebied van TV, telefoon en internet. Als zorgorganisatie willen wij TV, telefoon en internet (keuze)mogelijkheden aanbieden aan de bewoners. Hiertoe zijn we ook verplicht en dat willen we uiteraard op de juiste manier doen. De huidige infrastructuur (kabels) en de voorzieningen hiervoor binnen alle locaties van Pieter van Foreest zijn helaas op dit moment beperkt qua mogelijkheden en ook verouderd. Dat is geen wenselijke situatie en ook geen toekomstbestendige situatie. 

Verandering op het gebied van TV, telefoon en internet
In samenwerking met provider Fiveth worden alle locaties van Pieter van Foreest de komende tijd (stap voor stap per locatie) op het gebied van TV, telefoon en internet gemoderniseerd en qua mogelijkheden uitgebreid. Dat geldt voor de infrastructuur (kabels) en voor de voorzieningen in de kamers van bewoners (aansluiting om gebruik te kunnen maken van TV, telefoon en internet) en de voorzieningen in de gemeenschappelijke ruimtes.

Werkzaamheden TV, telefoon en internet per locatie
Stap voor stap zullen per locatie de werkzaamheden worden uitgevoerd. De eerste contactpersoon ontvangt hierover een brief van tevoren, wanneer deze werkzaamheden op de betreffende locatie zullen plaatsvinden. De werkzaamheden zullen geen tot minimale overlast veroorzaken voor de bewoners. De kabels worden namelijk overal aangelegd zonder verder breek- of sloopwerk. De aansluitingswerkzaamheden op de persoonlijke kamers/appartementen van de bewoners zullen circa 15 tot maximaal 30 minuten in beslag nemen.

Gemeenschappelijke ruimtes : regelt Pieter van Foreest
In de gemeenschappelijke ruimtes binnen de locaties is en blijft natuurlijk ook TV en internet beschikbaar. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan de TV voor gezamenlijk gebruik in de gedeelde huiskamers of de internet-hotspots op locatie bijvoorbeeld bij het restaurant /de zaal of bij de entree etc.

Eigen kamer/appartement : zelf contract afsluiten rechtstreeks bij Fiveth
Mogelijk maakt een bewoner momenteel gebruik van TV, telefoon en/of internet op de eigen kamer/appartement of wellicht wilt u hier in de toekomst gebruik van maken. De huidige manier van het gebruik maken van TV, telefoon en/of internet op de eigen kamer/appartement van bewoners verandert. Bewoners kunnen hiervoor zelf bij leverancier Fiveth een abonnement naar keuze afsluiten voor TV, telefoon en/of internet voor persoonlijk gebruik op de kamer/het eigen appartement. Dit wordt  u rechtstreeks bij leverancier Fiveth geregeld. 

Abonnement is niet verplicht
Belangrijk om te melden is dat het afnemen van een TV, telefoon en/of internetpakket voor de eigen kamer niet verplicht is. Dit is een eigen keuze. Wil een bewoner hier wel gebruik van maken, dan kan men zelf de pakketvorm kiezen die bij de wensen en behoeften past. Meer informatie volgt t.z.t. in een informatiepakket aan de bewoners/eerste contactpersonen. 

Kosten
De kosten voor gebruik van TV, telefoon en/of internet worden in de nieuwe situatie rechtstreeks aan Fiveth betaald. De kosten zijn uiteraard afhankelijk van het abonnement dat men kiest. Wil iemand géén gebruik (meer) maken van TV, telefoon en/of internet op de eigen kamer, dan zijn hier ook geen kosten voor. 

Informatie
Stap voor stap zullen per locatie de werkzaamheden worden uitgevoerd. De bewoner/eerste contactpersoon ontvangt hierover een brief van tevoren met meer informatie over de verandering rondom tv, internet en telefonie, wanneer de werkzaamheden plaatsvinden, de datum/tijdstip van een eventueel inloopspreekuur (indien van toepassing), de compensatieregeling en uitgebreide informatie over de mogelijkheden.